2 Ağustos 2016 Salı

KURUMSAL KİMLİK NEDİR

Kurumsal Kimlik Nedir?
Kurumsal kimlik isminden de anlaşıldığı gibi bir kurumun kimliğidir. Nasıl ki kimlik kartlarımızda bizim ile ilgili bütün bilgiler içeriyor ise, kurumsal kimlikte de kurumun bütün bilgileri içerir.

Kurumsal kimliğin pazarlamada ve müşteri algısında rolü büyüktür. Herhangi bir kuruma güvenen müşteri, güvendiği kurumun logosunu görmesiyle birlikte bulduğu ürüne daha sıcak yaklaşır. Bu sebeple kimliği sağlam temellere dayalı bir kuruluş her zaman bir adım öndedir.

Kurumsal Kimlik Ne İşe Yarar?
İyi hazırlanmış bir kurumsal kimlik iyi bir imajdır. Bu sebeple hazırlanan kurumsal kimlikte hazırlandığı süreye bakılmaz.

Kurumsal kimlik bir kurumu diğer kurumlardan ayırır, bazen bir amblem, bazen bir slogan, bazende sadece seçilen bir renk tonu bile yeterlidir kendisini anlatmaya. Kullanılan logonun, amblemin ya da logotype'ın kurum ile örtüşmesi çok önemlidir. aksi halde bir zaman sonra yeterli ilgiyi göremediği için, kurum kimliğini yeniden yapılandırmak zorunda kalır. Bu da o kurum için hem maddi hemde manevi bir kayıp olur.

Özetle; Kurum ile bağı güçlü olan kurumsal kimlik tasarımları, reklam yatırımlarınında başarılı olmasını sağlar ve akılda kalıcılık oranını yükseltir.

Kurumsal Kimlik Tasarım Sürecini beş madde halinde sıralayabiliriz
(tabi her tasarımcı kendine göre yol izleyebilir);

1. Tasarım öncesinde yapılacakların listelenmesi ve veri toplanması
2. Tasarım süreci zaman ayarlaması
3. Tasarımların taslak halinde sunumu
4. Sunum sonrası revizeler
5. Tasarımların onaylanması ve baskıya hazırlık

Kurumsal Kimlik Nerelerde Kullanılır?

Kurumsal kimlik iç ve dış etkenler olarak iki ayrı bölümdür;
1. Kurum içinde kullanılanlar
2. Kurum dışında kullanılanlar

Kurum içindeki çalışmalardan bazıları;
- Logo
- Antetli kağıt
- Zarf
- Kartvizit
- Dosya
- Kurum içi dökümanlar vs...

Kurum dışındaki çalışmalardan bazıları;
- Araç giydirme
- Bina cephesi
- Gazete
- Dergi
- Katalog
- Billboard
- Megalight vs...

Not: Eğer ilk defa bir kurumsal kimlik tasarımı yapacaksanız düşük fiyat vermeyin. Hem kendiniz için, hem de piyasa sağlığı için... 
Eklemek istediğiniz veya eleştiri yapmak istediğiniz bir konuda yorum yapabilirsiniz. Teşekkür ederim.


Grafik Tasarımcı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder