Yaptığınız bir afiş, broşür ya da herhangi bir reklam mecrası kullandığınız zaman bu tasarımın içeriği belirli bir insan kitlesine hitap etmesi gerekmektedir. Anonim bir afiş yada broşür olmaz. olursa o zaman iş sanata dönüşür, sanatı gerçekleştirmek için ise belirli bir seviyeye gelmiş olmak ve bir imza taşıyabilmek gerekmektedir. Hiç bir zaman kötü iş yoktur kötü çalışma yoktur. belirli topluma hitap etmeyen iş yahut çalışma vardır. bu yüzden hiç bir eleştirinin moralinizi bozmasına izin vermeyin... Sizi öldürmeyen eleştiri sizi güçlendirmeli...
Gel gelelim konumuza; Yaptığınız çalışma 0-6 yaş grubuna hitap ediyorsa ki bu yaş aralığı genelde ebeveyn yaş aralığıdır yani o yaşta ki bebelere değil de ailelere hitap eder bu sizi şaşırtmasın. Bu tür çalışmalarda 3 renk ve üzeri kullanılabilir fakat çok fazla abartılı olmamak koşulu ile süslü materyaller kullanılabilir. Hepimiz bebeyken renkli maddelere dikkat çekmez miydik?
7-14 yaş aralığı tam ergenlik çağıdır ve kimin ne istediğinin belli olmadığı her an her şeyi yapabilecek tehlikeli bir yaş aralığıdır bu yaş aralığında fazla müstehcen içerikli çalışmalar yapılmamasına özen gösterilmelidir yoksa ileride sapık, tehlikeli ve gözleri dönmüş nesiller yetişebilir. siz ne demek istediğimi anladınız :) Yaptığınız çalışmanın şekli, rengi önemli değildir çünkü tamamen değişken yaratıklardır bu yaş aralığında bulunan genç insanlarımız :)
15-25 yaş aralığı ise artık yavaş yavaş kişilik oturmuş kişi ne istediğini, doğruyu yanlışı ayırabilecek yaştadır ve en fazla 2 renkten oluşan tek görselle yetinebileceğimiz türden ve fazla süsten kaçınarak çalışmalar yapmamızda fayda olacaktır. ve bu yaş aralığında özellikle sloganın etkili olduğunu söyleyebiliriz.
Yaş ortalamalarına göre yapılan çalışma şekillerini sıraladık şimdi ise biraz mesleki toplumlara göre inceleyip ona göre birkaç teori vereceğim sizlere.
Siyasi Toplumlara Yapılan Çalışmalar: Politika alanında çalışan ve ilgisi olan insanlara her zaman sade ve kesinlikle tek renkten oluşan net metin yazılı sade bir çalışma öneririm. Çünkü politikayla ilgilenen insanlarımız maalesef kafalarını görsel güzelliğe veremedikleri için algı problemi yaşarlar ve böyle insanlarımızın sanat alanındaki itikatları biraz zayıftır o yüzden çok çaba sarf etmeye gerek kalmamaktadır.
Gıda ve Mutfak Alanı Toplumlarına Yapılan Çalışmalar: Bu alan da yaptığımız çalışmalar daha çok ana renkler çekici renkler kullanılarak yapılması tercih edilir. Neden diye soracak olursanız ünlü yemek markalarının kullandıkları renklere bakarsanız anlarsınız iştah açıcı renkler her zaman canlı renklerdir. İnsanların kafasında "Dur şurayı da bir deneyelim" düşüncesi oluşur ve her gün 20 insanın bunu dediğini düşünürsek ayda 560 insan yapar, 10 TL den hesaplarsak 5600 TL sadece deneyen insanlardan kazanırsınız bunu da böylece hesaplamış olduk :) Yani kısaca canlı renk ve canlı yemek fotoğrafları kullanalım diyebiliriz.
Ticaret Alanında Yapılan Çalışmalar: Bu alanımızda yaptığımız çalışmaların yalan ve sahte reklam olmamasına dikkat edilmelidir. yani dikkat çekeceğiz diye insanları kandırırsak batarız buna dikkat etmemiz gerekir. Çok fazla yazıya önem vermeden ürün detaylarını yazıp fiyatını belirtip birde koyabiliyorsak ürünün fotoğrafını koymamız yeterlidir. Çünkü bizim insanımız fiyata bakar geçer ne yazdığını anlayan dikkat eden çok azdır yine detay verilir fakat çok karmaşık bir şekilde yazılmamalıdır tasarımda.
Grafik tasarımın toplumdaki önemini olabildiğince yazmaya çalıştım sizinde faydalanmanızı ve sizinde bilgilerinizden faydalanmayı isterim diğer konularla karşınızda olacağım iyi çalışmalar dilerim.... eskik yada faydalı olabileceğini düşündüğünüz bir konu olursa lütfen yorum atın...
Ahmet Furkan ONAT
Grafik&Fotoğraf
Grafik&Fotoğraf
Harika bir paylaşım olmuş ellerine sağlık.
YanıtlaSil