Bu sıkıcı terimi kısaca özetlemek gerekirse;
"Organizmaların çeşitli yöntemlerle bilgi alışverişi yapmalarını sağlayan bir süreçtir.
Bana kalırsa iletişim bu zamanda insanların aynı dili kullanıp birbirleriyle iletişim kuramamalarıdır. İnsanlar sürekli bir eleştiri içerisindeler sürekli birbirlerini eleştirme gereği duyuyorlar adeta. Bazı insanlar savunduğu görüşü ölümüne savunuyor sanki kendisine bir faydası varmış gibi mücadele içine giriyor.
Farklı bir açıdan girdim kabul ediyorum...
Kısaca anlatmak istersek iletişim kelimesinin 2018 yılı tanımı şu; Anlamını kaybetmiş bir terim olarak günümüzde birbirlerine, tanıdıkları veya tanımadıkları insanlara karşı asılsızca iftiralar atıp birbirlerini kışkırtmak için kullandıkları araçtır.
Ahmet Furkan ONAT

Etkili İletişim Becerileri:
• Kendini tanımak
• Kendini açmak ve kendini doğru ifade etmek
• Karşımızdakini etkin ve ilgili dinlemek
• Empati kurabilmek (kendimizi karşımızdaki kişinin yerine koyabilmek)
• Hoşgörülü ve önyargısız olmak
• Eleştirilere karşı açık olmak
• Beden dili, göz kontağı, hitap, ses düzeyi vb. kurabilmek.
• Kendini açmak ve kendini doğru ifade etmek
• Karşımızdakini etkin ve ilgili dinlemek
• Empati kurabilmek (kendimizi karşımızdaki kişinin yerine koyabilmek)
• Hoşgörülü ve önyargısız olmak
• Eleştirilere karşı açık olmak
• Beden dili, göz kontağı, hitap, ses düzeyi vb. kurabilmek.
İyi Bir Dinleyicinin Özellikleri:
• Dikkatini karşısındaki kişiye verir.
• Konuşmacıyı sözünü kesmeden dinler.
• Göz teması kurar.
• Son sözü söylemek için çabalamaz.
• Dinlerken vereceği cevabı düşünmez.
• Yargılamadan, suçlamadan dinler (önyargılı değildir).
• duygu ve düşüncelerini anlamaya çalışır.
• Dinlerken başka bir işle meşgul olmaz.
• Konuşmacının sözlerine olduğu kadar sözsüz mesajlarına da dikkat eder.
• Konuşmacının duygu ve düşüncelerine anladığını gösteren sözlü ifadelerde bulunur.
• Konuşmacıyı sözünü kesmeden dinler.
• Göz teması kurar.
• Son sözü söylemek için çabalamaz.
• Dinlerken vereceği cevabı düşünmez.
• Yargılamadan, suçlamadan dinler (önyargılı değildir).
• duygu ve düşüncelerini anlamaya çalışır.
• Dinlerken başka bir işle meşgul olmaz.
• Konuşmacının sözlerine olduğu kadar sözsüz mesajlarına da dikkat eder.
• Konuşmacının duygu ve düşüncelerine anladığını gösteren sözlü ifadelerde bulunur.
İletişimde Yapılan Hatalar
• Emir vermek - tehdit etmek
• Uyarmak - konuyu saptırmak
• İsim takmak - sınamak
• Öğüt vermek - eleştirmek
• Yargılamak - nutuk çekmek
• Suçlamak - alay etmek
• Uyarmak - konuyu saptırmak
• İsim takmak - sınamak
• Öğüt vermek - eleştirmek
• Yargılamak - nutuk çekmek
• Suçlamak - alay etmek
Kitle iltişimi: İletişimin bazı teknikler kullanarak çok sayıda kişiyi etkileyecek biçime getirilmesine “kitle iletişimi”, bunun için kullanılan araçlara da “kitle iletişim araçları” denir. kitle iletişim araçlarının amacı, düşünce, fikir ve haberleri çok kısa zamanda geniş kitlelere ulaşmaktadır.
Başlıca kitle iletişim araçları; gazete, dergi, radyo, televizyon, internet, mektup, telgraf, telsiz v.b.dir. İlkçağlarda duman, posta güvercini, davul vs. dir.
Kamuoyu: Herhangi bir konuda halkın genel karar ve düşüncelerine kamuoyu denir. kamuoyu oluşmasında kitle iletişim araçları önemli bir yere sahiptir. Çünkü geniş kitlelere çok hızlı ulaşabilmektedir.
Kitle İletişim Araçlarının Faydaları
•Eşitlik ve özgürlük fikirlerinin yaygınlaşmasına
•İnsan haklarına saygılı olunmasına
•Yurt ve Dünya barışının korunmasına
•Demokrasinin gelişmesine
•İnsanların eğlenmelerine
•İnsanların eğitilmelerine katkısı olmuştur.
•İnsan haklarına saygılı olunmasına
•Yurt ve Dünya barışının korunmasına
•Demokrasinin gelişmesine
•İnsanların eğlenmelerine
•İnsanların eğitilmelerine katkısı olmuştur.
Okuduğunuz için teşekkür ederim...
Grafik&iletişim
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder