Grafik iletişimde birkaç temel unsurlar vardır bunlar "Gönderici - mesaj - iletişim aracı - alıcı" dır.
Bu terimleri teker teker ele alacak olursak;
- Gönderici:
Bir iletiyi alıcıya iletmede ki en önemli etkendir gönderici, eğer gönderici olmazsa ne bir alıcı vardır nede bir iletişim aracı. Gönderici ileteceği mesajı alıcıya iletmeden önce belirli bir mesaj kalıbına koyar ve göndereceği iletiyi karşısındaki toplumun veya bireyin anlayabileceği dile dönüştürür. Yani gönderici dediğimiz terim gönderenin kendisidir.
- Mesaj:
Mesaj terimi Grafik İletişimin barındırdığı içeriktir, Gönderici bu terimde neyi nasıl anlatmak istiyorsa tamamen kendi kriterlerine dayalı olarak mesajı adlandırılabilir. Mesaj terimini günlük hayatımızdaki SMS ler ile karıştırmamalıyız. Grafikteki Mesaj görsel yolla da olabilir, yazı yoluyla da olabilir veya herhangi bir sübliminasyonu hangi yolla iletmek isterseniz buna Grafikte Mesaj adı verebiliriz. Yeter ki alıcıya ulaşan ve onun kapasite sınırlarını zorlamayacak bir içerik olsun.
Mesela günümüzde sık sık karşılaştığımız haberlerdeki algı operasyonları, filmlerde özellikle bazı karelere yerleştirilen materyaller bunlara örnek olabilir. Ancak bu mesajlar gizli olacak diye bir kayıt yoktur. Açık bir şekilde de mesajlar göndericiye aşılanabilir.
- İletişim aracı:
İletişim aracı dediğimiz olay Mesajı ileten araçtır. Örneğin; bir afiş tasarlıyorsunuz bilgileri yazıyorsunuz ve bu afişi dağıtıyorsunuz, afişi gören kişi bizim tasarımda kullandığımız yazı karakterleri olsun, renkler olsun, bilgileri anlayabildiği zaman iletişim aracını doğru kullanmışız demektir. Grafikteki İletişim aracı dediğimiz bu afişi dağıtan, gönderen, baskısını yapan değil afişin kendisidir. Yani mesajda kullanılan donelerdir. Bu ayrıntıya dikkat edelim. Yani kısaca; Mesajı gönderdiğimiz araç değil Mesajı kullandığımız yerdir İletişim aracı.
- Alıcı:
Alıcı dediğimiz olay buraya anlattığımız maddelerin karşı tarafa aktarılmasıdır yani o kadar afiş hazırladık, broşür hazırladık yada katalog hazırladık bunlar ne olacak canımız sıkıldığında bakmayacağız her halde, bunların bir alıcısı bir sonucu olmalı, Alıcıda bu sonuç oluyor o kadar uğraştınız emek verdiniz alıcı olmalı ki iletişim gerçekleşebilsin. Alıcının geri bildirim yoluyla göndericiye dönüş sağladığı zaman kaliteli bir iletişim gerçekleşmiştir diyebiliriz.
yazıyı 2017 yılında güncelledim okuduğunuz için teşekkür ederim.
Kaliteli bir iletişim unsuru hazırlamadan önce bilmeniz gereken bir kaç teori:
Bu maddeleri detaylı olarak incelemek için üzerine tıklayabilirsiniz.
Grafik&Fotoğraf
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder